Review: Azanis Scar Serum

10:04 AM

Assalamualaikum,



Azanis Scar Serum
Claimed as the best product untuk rawat parut-parut kat badan. Kalau korang google sikit, okay, tak sikit, banyak pasal review Azanis ni, mesti korang akan jumpa satu cerita yang sangat meyakinkan. Alaa, cerita pasal seorang awek bernama Anis yang muka dia berjerawat dan berparut tu. Lepas tu dia dapat tahu pasal produk ni dari rakan sekerja/ pekerja dia. Haa. Lebih kurang macam tu laa. Lepas aku baca je cerita tu, aku yang mudah diyakinkan ni pun terus je rasa nak cuba. Aku nampak kat satu laman insta tu, tengah promo dua. Aku beli dua terus! Bagi satu kat adik sebab dia pun alami masalah yang sama juga.

Berapa Lama Pakai?
Okay, produk ni aku pakai kat muka untuk buang semua parut-parut jerawat yang selalu aku cover pakai bedak. Lepas tu, aku ada lah letak sikit-sikit kat area kaki dan siku. Kawasan yang dipenuhi tanda kenakalan masa zaman kanak-kanak dan remaja, harharhar. Aku selalu pakai sebelum tidur. Selepas solat Subuh, kalau pagi tu aku tak ada nak buat apa-apa pun aku letak juga. First time apply, memang terasa panas-panas yang dikatakan dalam cerita yang ada watak Anis tu. Aku lagilah yakin yang produk ni akan dapat membuang semua parut-parut yang dah lama bertapak kat muka aku ni. Yeahoo! Aku dah nak flawless dah! Macam-macam angan-angan aku. Disebabkan effect panas-panas tu, aku memang rajin gila apply kat muka aku.

Kesannya?
Sobs sobs. Aku pakai produk ni tak lama. Masih ingat tak aku ada cakap yang jenis kulit muka aku jenis kombinasi? Aku rasa sebab muka aku yang memang sedia kala berminyak, jadi lepas dalam dua minggu pakai produk ni, banyak gila jerawat kecil-kecil keluar kat area yang sebelum ni dah tak bermasalah. Area sekitar hidung, bawah mata, dagu dan area kening. Lepas tu aku terus stop pakai. Even kat badan pun aku dah tak sapu sebab fokus aku waktu tu nak rawat muka aku yang semakin jauh dari flawless tu. 

Saranan Aku
Aku tak sarankan orang-orang yang kulit berminyak untuk sapu Azanis ni kat muka. Serum yang aku beli tu masih banyak lagi. Lepas ni aku akan disiplin pakai kat area badan je. Sebab setakat pakai dua minggu lebih hari tu, tak ada kesan sangat pun. Aku try pakai serum tu nanti untuk dua, tiga bulan dan bagi feedback tentang keberkesanan serum tu untuk buang parut kat badan pula.

Thank you, bye bye:)

You Might Also Like

1 Comment(s)