Review: Krim Jerawat Datang Bulan

10:02 AM

Assalamualaikum,



Krim Jerawat Datang Bulan
Tengok nama pun dah tahu apa fungsi krim ni. Cuma, krim ni sebenarnya bukan hanya untuk perempuan yang tengah datang bulan. Cuma nama dia macam tu, aku agak-agak sebab waktu nak datang bulan ni lah Mr. J banyak keluar. Tapi jangan sebab nama dia macam tu, korang anggap krim ni hanya untuk perempuan tau. Krim ni, lelaki pun boleh pakai. Tapi lelaki sado mado tentulah segan kan nak beli krim ni, kehkeh. Minta tolong kat mak, kakak atau teman tapi mesra untuk belikan lah. Tak pun, cuba cari kat instagram je. Aku pun beli melalui instagram juga sebenarnya. Pandai-pandai lah cek harga yang murah dan pastikan original!

Cara Pakai
Banyak orang kongsikan cara pakai benda ni. Aku ikut je. Selepas Isyak atau sebelum tidur, aku tempek kat atas jerawat tu. Lepas tu esok paginya sebelum solat Subuh, aku cuci muka macam biasa. Bukan sapu satu muka tau! Letak hanya atas Mr. J tu. Kalau Mr. J tu belum berapa nak masak, tempek je atas Mr. J tu. Esoknya memang akan surut. Kalau Mr. J tu dah boleh picit, aku picit dulu baru letak krim tu atas Mr. J tu. Tapi, pastikan korang picit dengan cara yang betul tau! Kalau tak, makin teruk je jerawat korang nanti. Kebiasaannya, kalau esok paginya tu aku tak ada apa-apa nak buat, selepas selesai solat Subuh, aku akan apply lagi krim tu kat atas Mr. J. Kalau krim tu kering nanti dan merekah pun, tak apa! Masih berfungsi juga. Jangan risau!

Kesan?
Bagi aku, apa yang best tentang produk ni adalah packaging dia yang ala-ala tradisional, haha. Aku memang suka dengan style packaging macam ni. Selain tu, tekstur dan bau krim ni aku suka juga. Produk ni sebenarnya memang diakui agak berkesan. Jerawat yang baru nak tumbuh tu tak jadi tumbuh. Dalam masa sehari dua, dia surut macam tu je.  Mr. J yang dah dipicit tu pula, tak tinggalkan parut sangat. Tapi, aku cuma order sekali je. Kenapa? Sebab susah nak beli benda ni on the spot. Aku tak rasa berbaloi untuk bayar mahal termasuk postage untuk produk ni sebab bagi aku kesan krim ni lebih kurang sama dengan krim Mr. J Oxy10. Jadi, aku lebih rela terus guna Oxy10 yang boleh aku terus beli kat Watson atau mana-mana farmasi dan supermarket banding dengan produk ni. Haa, Mr. J aku memang sedegil tu. Oxy5 tak mampu nak halau :') Sedih kan? Tak lah. Tak sedih mana pun. Okay lah, nanti aku review lagi produk yang pernah aku pakai.

Thank you, bye bye:)

You Might Also Like

0 Comment(s)